Блог Руслана Кошельника (№4)
Вітаю Вас, друзі!
Для використанні в аерографії існує велика кількість
видів фарб, від водяних до олійних. Але поговоримо про найбільш поширених і найбільш часто вживаних.
Почнемо з фарб на сольвентній основі, тобто емалях, розбавляються органічними розчинниками (таких як 646, 647, 650 і більш дорогі, високо-очищені).
Автоемалі на основі розчинника (надалі просто «емалі») мають як свої плюси, так і свої мінуси. Але, хочу зауважити, що плюсів набагато більше.
Сучасні емалі завдяки різним полімерів і поліефірним з'єднанням надають величезний простір для їх застосування.
Розповім про правильному використанні і правильному нанесенні емалей на металеві та пластикові поверхні. Хоча це також застосовно і до дерева після деякої попередньої обробки.
Емалі бувають декількох типів: однокомпонентні (базові) або база+ і двокомпонентні (акрил). Відмінність в тому, що база вимагає обов'язкового покриття лаком (двох-тришарова система). У той же час акрил вже несе в своєму складі лак і після висихання добре полірується. Утім, назва «акрил» не зовсім вірне, так як акрилові смоли (полімери), що присутні в більшості сучасних фарб. Відмінність в диспергирование цих смол в різних зв'язуючих речовин (поліефірних сольвентах), тобто неводному середовищі, і водорозчинних спиртових загустителях. Існують емалі і на алкидних смолах, але їх область застосування скоріше побутова із-за їх високої в'язкості.
Але відкладемо в сторону хімію і продовжимо про технології нанесення .
Почнемо з полотна. Так у подальшому будемо називати робочу поверхню, будь то деталь авто, лист алюмінію або пластику, кришку ноута, шматок МДФ і т. д.
Велике значення має підготовка поверхні до роботи. На ній не повинно бути вад. Поверхню, якщо вона того потребує, потрібно вирівняти (зашпатлевать), вышкурить, знежирити і загрунтувати. Для всіх перерахованих вище видів поверхонь є свої різновиди грунтів. Питання тільки у виробника і ціною. Після просушування грунту його потрібно знову зашкурити дрібним наждачним папером (600 – 1200) з застосуванням води (замит), що можна порівняти з доданням лакованої поверхні авто матового ефекту. Насухо такі маніпуляції проводити не рекомендую.
Отже, полотно готовий. Знежирений і чекає. Наступний наш крок «підкладка». Підкладка -це наш фон. Якого він кольору або відтінку - це вирішувати Вам. Для підкладки будемо використовувати базові фарби. В лінійці виробника «AirBrush sector», які я тестував, є хороший набір № 3701. Соковиті, яскраві і покривні кольору. Особисто я залишився задоволений.
Після підсихання підкладки можна приступати до малюнка (проекту), який ви задумали.
Використовувати рекомендую базу і напівпрозору базу (транспарент) №3721 з м'яким ефектом. Початківцям раджу використовувати для початку саме набір №3721, так як він допускає можливість недосвідченої руці помилятися. Провівши аерографом кілька разів не дуже точно, нічого поганого не трапиться. Інтенсивність ліній досягається за рахунок кількості проходів в одному і тому ж місці.
Набір №3721 відмінно підходить для тіней. Тіні від більшості предметів мають розмитий контур. Також за допомогою цього набору добре домагатися плавних переходів між відтінками і кольорами.
Якщо ви в своєму проекті задумали застосовувати «канді» ефект, то повинні відразу запам'ятати, що колір базового малюнка (підкладки) має бути в тій же кольоровій гамі, що й канді пігмент.
Візьмемо, наприклад, кленовий і каштановий лист. Використовуючи жовтий базовий колір нанесемо з допомогою трафарету (не плутати з лекалами) малюнки обох листів.
Потім застосовуючи канді концентрат (набір №3801, не забувши при цьому розбавити його з біндером 1:8-1:6 і розчинником 1:2, або використовуючи набір готових кенді фарб № 3821), наносимо зелений канді каштановий, а помаранчевий на кленовий лист. При кожному наступному шарі канді, що наш лист буде набувати все більш насичений льодяникової колірний ефект.
У першому випадку трав'янисто зелений, у другому сонячно помаранчевий.
Хочу відзначити! Якщо на вашому проекті фон чорний, то трафарет навколо листа утримувати не треба. На чорному тлі канді не проглядається.
У будь-якому випадку використання канді фарб вимагає певних навичок.
Далі після підсихання фарби наноситься декілька шарів фінішного лаку, залежно від виробника в середньому з інтервалом:
- швидкий лак - 20хв між шаром;
- повільний лак - 1година між шаром.
От і все. В принципі нічого складного. Дерзайте і все у Вас вийде.
Успіхів у творчості!
З повагою, Руслан