Блог Руслана Кошельника (№3)
Придбання аерографа.
Аерографи існують декількох категорій, з верхньої (гравітаційної), нижній (вакуумного) і бічний (змішаний цикл) подачі фарби.
Кожна категорія, в свою чергу, поділяється на кілька підвидів^
- незалежного подвійної дії
- одинарної дії
- автоматичного змішування барвного речовини з повітрям
Є і найпростіший вигляд (без голки). У народі він часто іменується «зубограф»,так як в основі своїй конструкції повторює продукт народної творчості.
Перша категорія найпоширеніша . Цими аэрографами користується більшість майстрів. Вони прості у використанні, ремонті і наладці.
Верхня подача фарби, або по іншому (за рахунок гравітації), дає можливість красящему речовини завжди бути на старті. Тобто варто подати повітря і відбувається швидке змішування, а в подальшому розпилення на потрібний нам об'єкт.
Чого не скажеш про аэрографах з нижньою подачею. Там для подачі фарби потрібно деякий час (хоча воно скорочується після першого розпилення). Треба завжди пам'ятати, що в подаючому шлангу після перерви в розпиленні можуть утворюватися бульбашки повітря. Так що перших кілька "распылов" після перерви в роботі, краще зробити в сторону .
Аерограф з нижньою подачею найбільше підходить для робіт з великими площинами, нанесенням «Канді» пігментів і однорідними відтінками фарб.
На промивку ємності після кожного кольору йде багато часу. Можна запасатися додатковими флаконами, баночками а також перехідниками з'єднувачами
що в той же час не позбавляє вас від промивки не тільки аерографа, але і різноманітних баночок. А це додатковий витрата розчинників і промивальних рідин.
Все це бажано обміркувати до покупки інструменту.
Як для мене, то скажу прямо - мені не зручно, коли двадцять, а то і більше грам бултыхаются під рукою. Хоча, хочу повторитися, багато Майстрів віддають перевагу саме цей спосіб, використовуючи ємність як «важіль або утримувач» для стабілізації руки.
Аерографи з нижньою подачею не перекривають вам видимість на вихід фарби із сопла, «голки» на полотно
До речі, захисний ковпачок бажано перед роботою знімати. Це спрощує доступ для швидкої очистки голки, особливо при роботі з водорозчинними фарбами. Часто в ковпачку скупчуються краплі, які ви можете не помітити, але при подачі повітря великі краплі швидко опиняться на вашому проекті. У перервах у роботі ковпачок слід одягати, щоб не погнути голку.
Що можу сказати про бокової подачі... Аерографи з боковою подачею найбільше підходять для настінного або стельової графіки. Виробники даної продукції часто про це не говорять.
Спосіб нанесення малюнка на горизонтальній, що нависає площині, дуже своєрідний. Для хорошої і безперервної подачі фарби у вертикальному робочому стані інструменту потрібно тиск в ємності або ГОРИЗОНТАЛЬНЕ положення ємності з фарбою. Що і передбачено в моделях аерографів з боковою подачею.
Більш детально про будову аерографів різних виробників я розповім найближчим часом. Розкажу в чому відмінність «плаваючих, самоцентруються і жорстко посаджених сопів».
Думаю також розповісти і про Фарбопульта, що застосовуються в аерографії та інших видах образотворчого мистецтва.
Хочу порадувати користувачів і гостей цього ресурсу, що мені надали можливість розповідати і незабаром відповідати на будь-які питання, що стосуються аерографії, графіки і багатьох інших напрямів у мистецтві (реалізм).
Завжди готовий відповісти на ваші запитання.
В першу чергу буду відповідати на питання з матеріалознавства, вдосконалення в домашніх умовах «доступних за ціною бюджетних аэрографах». А також на питання про поломки, їх усунення і подальшого налагодження.
З повагою,
Кошельник Руслан